menuBehov & angreppssätt
Huvudbudskap & profil
Varför webb istället för FB?
Att marknadsföra webben
Genomförande
Skiss ny webb
close
GLOBAL
GLOBAL
MARKNADSFÖRING & KOMMUNIKATION
arrow_downward
SÅ HÄR FUNKAR JAG SOM MARKNADSFÖRARE: Grunden till all framgångsrik marknadsföring och kommunikation är att genomföra analysen. Den här sidan redogör i korthet om min marknadsföringshjärnas syn på ert nuläge och var/hur ni kan ta er vidare.
Rosita frågade mig om jag tycker er marknadsföring är dålig idag? Kort svar på det är att den är lysande när jag väl är på Global Living med brister EXTERNT främst i: presentation av er profil, av hela ert utbud, att kunna orientera sig i event/aktiviteter. För att kunna attrahera de som inte redan har köpt er.
Ni har i min uppfattning alla chanser till att ta en unik position i Västerås i form av cafét/lunchrestauranter som är mycket mer än så. Det upplever jag först när jag valt att vara på plats.
Därför blir angreppssättet ganska självklart: att paketera ert erbjudande och marknadsföra detta till nya målgrupper. De som inte med "automatik" kommer till er, vi stammisar. Er huvudkanal idag, FaceBook, är inget lämpligt för den uppgiften utan vi vänder på steken. Använd webben och peka dit från FaceBook.
Varför webben?
FaceBook fungerar som en rullande kommunikation. D v s om jag gör ett inlägg för ett kommande event på morgonen så är det nerknuffat till lunch. Jag som mottagare har svårt att navigera utan måste scrolla och söka.
Med webben ges mycket större möjligheter till att leda mottagaren till det den söker. Detta genom att paketera ert innehåll.
Genom webben kan vi arbeta in er profil och hjärta.
Webben är enklare och effektivare att marknadsföra och leda till. Det gör vi via FaceBook och oändligt många andra aktiviteter.
En web är som ett kommunikationsnav så det vi gör där blir navet till er marknadsföring och kommunikation. Vi kan arbeta in ett huvudbudskap (Vi älskar människor) och låta det genomsyra allt.
LIVING
HUVUDBUDSKAP
Vi älskar människor
Ert huvudbudskap och profil som ni myntat själva och som ni alla utstrålar på plats. Jag fann dessa ord någonstans i er befintliga marknadsföring och det är strålande. Det är trovärdigt och det finns substans! Detta ska kommuniceras till dom som ännu inte är hos er. Webben ska göras med kärlek och värme så att den speglar detta.
Vi kan strukturera, paketera och synliggöra hela ert erbjudande på webben.
Jag hade själv varit hos er många gånger och beundrat inredningen men inte fattat att det mesta är till salu.
Jag hade t ex inte sett barnrummet, visste inte att man kan ställa ut sin konst, visste inte att jag kan boka konferens etc. Det finns massor att utveckla i både erbjudanden och kommunikationen.
Webben ger en helt annan möjlighet att paketera, visa och marknadsföra era olika "produkter/tjänster.
Dels genom en given struktur fast även genom SEO (Search Engine Optimisation). När någon t ex googlar på "Inredning, Västerås" ska ni vara ett alternativ. Jag har ingen susning om hur man gör detta men har samarbetspartners som är experter.
mm
Konferens
Inredning
Konst
Musik
Fika
Mat
ERBJUDER
Klicka för exempel
Klädsel
Stammisar
Posters
Mer posters
FaceBook
Arbetspass
Det produceras alldeles för många hemsidor, bra och dåliga, som man är nöjd med att den är klar. Det är jätteviktigt att redan från början tänka helhet och ta med hur man ska marknadsföra och driva trafik till sidan. Jag tänker då inte främst på att betala för Google-klick utan att jobba med de aktiviteter som man redan har/gör. Jobba smart!
Vikten av att marknadsföra webben!